RUSKIG ÅNGEST ber Snabbtågschefen om ursäkt.

Från konstnären Ruskig!

För nästan 20 år sedan gjorde jag något jag ångrar idag. Och jag vill be om ursäkt för det och även lämna tillbaka något jag då stal från SJ. Det var 1993 och SJ stod som värd för bla gruppen Innercircle som genomförde en konsert inför ca. 20 000 människor. SJ hade två skyltar placerade på var sida av scenen grafiskt föreställandes den nya satsningen av X2000, vilka jag, tyckte var underbara och samtidigt lockande ur en målerisk synvinkel, ville ha för mig själv. Jag klättrade upp, inför hela publiken och gruppen, och stal en av skyltarna. Det finns således 20 000 vittnen.

I en fas där jag renodlar mitt liv och vad jag gjort vill jag ge tillbaka den till SJ. I samarbete med Ångest som hjälpt till att smycka den lite. Sj´s X2000 chef Mikael Hallberg tog emot skylten tisdag den 10/5 2011 kl.10.00.

Jag fick förlåtelse och han, Mikael Hallberg, ska nu hänga upp den på sitt kontor!
 

 

0 kommentarer:

Post a Comment