Den målande polisen!


(Klicka för större)

3 kommentarer:

KunterStrunter said...

Målare eller inte, en snut är en snut!

Bara lyssna på vad han säger, "Jag vill inte ta ansvar för dem som målar olagligt. Som polis är det självklart vad jag skulle göra om jag fick syn på det. Skadegörelse är skadegörelse och kan aldrig bli något annat."

Vilket är totalt skitsnack. Graffitin började olagligt och kommer fortsätta att ha sina rötter där. Dessutom så vill jag bestämt hävda att skadegörelse inte är skadegörelse när det kommer till graffiti. Men kanske bara min åsikt. En snut är alltid en snut hur som helst, rädd för att stå för sina åsikter, maktgalen och sadistisk, går inte att komma ifrån.

Anonymous said...

KunterStunter: Det känns inte så konstigt att han säger att han skulle gripa klottrare om han var i tjänst. Även om du målar så kanske du skulle ingripa om någon sprayade på din bil t ex. Sen tycker jag att du säger emot dig själv lite då du säger att graffiti ska vara olagligt samtidigt som du klagar på att polisen försöker gripa klottare. It´s a part of the game!

KunterStrunter said...

Nu snackar du väl ändå goja. Jag kan inte se något om "i tjänst", hade han menat enbart "i tjänst" hade han väl sagt det? En polis är polis, en läkare är en läkare, en kassör är en kassör, på jobbet eller inte.

Skulle jag se någon spreja på min bil skulle jag nog bli förvånad och ifrågasätta det om det var en vanlig tag. Personbilar tycker åtminstone jag för egen del är en gräns till viss del, som en kyrka, fint som det är i de flesta fall. Men såklart, alla har väl inte lika hög moral. Och beroende på hur hög just den personens var skulle nog min vidare reaktion baseras på, inte på handlingen i sig. Skälig anledning är en skälig anledning, och skulle det finnas skulle jag bjuda på en bärs istället för att ringa snuten på personen i fråga.

Jag har dessutom inte sagt ett ord om att graffiti SKA vara olagligt. Men det började så, och kommer så fortsätta att vara till största del, och att påstå sig vara målare och säga att aja baja graffiti ska man inte måla olagligt är så mycket dubbelmoral och hyckleri det kan bli. Man behöver inte måla olagligt för att vara målare som jag ser det, men att stå och snacka skit om olaglig graffiti samtidigt som man åtnjuter sig av av dess frukt är skamligt och rent kränkande mot alla de som gett sitt liv åt graffiti, olagligt eller inte.

Jag har heller inte klagat på att polisen försöker gripa målare("klottrare"(luktar snut lång väg av dig)), men nu när du tar upp det så tycker jag det är rent åt helskotta att de gör det när de låter så mycket annat ligga och samla damm. Jag kan köpa att det är olagligt, och polisen ska stoppa olagligheter, men det behövs inte läggas massor med resurser på det. Egentligen behöver de inte alls försöka sätta dit målare ("klottrare"), varför skulle de? Men det är en utopi som lär dröja. I vilket fall som helst så är det inte rimligt hur graffare jagas och straffen som delas ut när de väl ertappats.

Vill du stoppa några fler ord i mina fingrar så gör så gott du kan men livets hårda skola har högre intelligenskrav än polishögskolan kan jag bara säga då, och det får du uppfatta som du vill.

Nöff!

Post a Comment