Ikaroz dukar på Highlights.nu

Vi forsätter konst-sektionen med åtta stycken Ikaroz dukar som gjorts de senaste veckorna. Dessa kommer att finnas till försäljning tills den 27:e november. Maxat!

Här hittar du dukarna>>

Några meningar från Ikaroz
Den 5e Oktober var jag förbi på Highlights och hörde då att Uzi höll på och måla ett gäng smådukar. Jag måste erkänna att jag blev sjukt peppad och taggad av det! Lite som den där känslan man kunde få av att höra att ens medtävlande i graffitisvängen gjort ett ryck och målat en massa på sista tiden! Var länge sedan jag målade smådukar på detta sätt. Speciellt att göra bokstäver kändes kul!

Tanken var att jag inte skulle tänka så mycket. utan bara köra på. Försöka få någon form av flow utan hålla på och vara allt för självkritisk och teknikfascistiskt...

Blev tre produktiva veckor och dessa är dom jag tycker funkade bäst!

Priset ligger på en nivå som jag tycker är rimlig. Tanken är att vem som helst ska kunna köpa sig en liten duk. Att måla till folket. Inte till etablissemanget!

/Ikaroz, oktober 2009


















0 kommentarer:

Post a Comment